ترک سیگار با 5 روش باورنکردنی



ترک سیگار ، سیگار کشیدن

اگر می خواهید به ترک سیگار اقدام کنید، بدانید که تنها نیستید و سالانه افراد بیشتر و بیشتری برای ترک سیگار اقدام می کنند.اما روشهای ترک سیگار باید به صورتی باشد که دیگر برگشتی در کار نبوده و این ماده اعتیاد آور برای همیشه از زندگی شما خارج شود.


ترک سیگار با این 5 روش فوق العاده موثر

علت اصلی اعتیادآوری سیگار، نیکوتین (مخدر اصلی درون تنباکو) می باشد که این ماده اعتیادآور حتی خطرناک تر از هروئین و یا کوکائین هستند. مغز شما سریعا به نیکوتین عادت کرده و با گذر زمان احتیاج شما به میزان بیشتری سیگار و نیکوتین را افزایش می دهد. مغز شما برای عادت کردن به نیکوتین و برقراری تعادل، شروع به ترشح مواد شیمیایی می کند. مواد شیمیایی درون سیگار مغز را وادار به ترشح دوپامین و نوراپی نفرین می کند.

اگر مغز این دو ماده شیمایی را بیش از حد ترشح نماید، سطح مواد شیمیایی در مغز بهم ریخته و مغز برای مقابله به این مشکل شروع به ترشح مواد شیمیایی ضد نیکوتین می نماید. این مواد شیمایی ضدنیکوتین می تواند باعث شود افراد زمانیکه سیگار نمیکشند دچار افسردگی و خستگی شوند.

ترک سیگار ، سیگار کشیدن ، مواد داخل سیگار

نکاتی مهم برای افراد سیگاری

براساس تحقیقات صورت گرفته، افرادی که موفق به ترک سیگار شوند، ممکن است بعد از موفقیت در متوقف کردن سیگار بدلیل اضطراب و استرس و افزایش وزن، دوباره شروع به سیگار کشیدن کنند.

سیگار کشیدن باعث می شود نه تنها خود فرد، بلکه اطرافیان را نیز تحت تاثیر قرار دهد، همچنین سیگار باعث ایجاد آسم و مشکلات تنفسی در افرادی می شود که به طور مداوم سیگار می کشند.
افرادی که عادت سیگار کشیدن را ترک می کنند، نسبت به کسانی که سیگار می کشند، کمتر به بیماری های ریوی، بیماری های قلبی، سکته مغزی و بیماری های عروقی مبتلا می شوند.
براساس این تحقیقات، از جمله روش های مهم برای ترک سیگار، مراجعه کردن به پزشک و آگاهی پیدا کردن از اثرات سیگار بر روی سلامتی بدن و سیستم تنفسی و قلبی می باشد. فرد با مراجعه کردن به جلسات مشاوره نیز می تواند سیگار کشیدن را ترک کند.
بسیاری از افراد گمان می کنند که می توانند با دارو مصرف کردن سیگار را ترک کنند، در حالی که ترک عادت سیگار کشیدن نیازمند زمان و تلاش بسیار است، همچنین مصرف ویتامین C و انجام فعالیت های ورزشی روزانه نیز به ترک عادت سیگار کشیدن کمک می کند.

ترک سیگار با 5 روش باورنکردنی

ترک سیگار با 5 روش باورنکردنی 1.8/5 25
منبع : باشگاه خبرنگاران
[ بازدید : 184 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 12 دی 1394 ] [ 2:43 ] [ admin00 ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]