از علایم تا درمان زگیل تناسلی


درمان و معالجه زگیل تناسلی

هرچند درمانهای متفاوت جهت این بیماری ارائه شده است اما استفاده از لیزر دی اکسید کربن و به دنبال آن استفاده از داروهای ضد ویروس موضعی وخوراکی بهترین راه درمان میباشد و معمولا هیچ ضایعه و اسکاری بعد سوزاندن زگیل ها به جا نمی گذارد و لازم است بیمار تا مدتی پیگیری و معاینه شود.

Image result for ‫قهر زن با شوهر‬‎

علائم زگیلهای تناسلی

به صورت زگیل های پراکنده و یا متعدد در نواحی مختلف تناسلی و به رنگ پوست می باشند که به سرعت به رشد خود ادامه داده و در صورت عدم درمان تعداد آنها زیاد شده و باعث ایجاد علائم برای فرد می شود. در مردان این زگیل در ناحیه پوست آلت و اطراف آلت تناسلی و ناحیه پوست بیضه و در اطراف ناحیه مقعد به وجود می آید و به سرعت به رشد و تکثیر خود ادامه می دهند. در زنان این زگیل ها در ناحیه اطراف واژن و مقعد به رشد و تکثیر خود ادامه می دهند.

راههای درمان زگیل تناسلی زنان و مردان

راههای درمان زگیل تناسلی دو دسته است :درمان های خانگی یا همان گیاهی و درمان دارویی یا جراحی که هر دو روش نتیجه بخش و موثر بوده اند . گفتنی است که استفاده از روش های درمانی به نسبت شدت و گستردگی زگیل تناسلی به سمت روش های قوی تر خواهد رفت.

درمان و جراحی با لیزر زگیلهای تناسلی

معمولاً درمان به صورت از بین بردن زگیل های به وجود آمده است که باید هر چه سریعتر انجام شود تا مانع گسترش بیماری و ازدیاد زگیل ها که به سرعت رخ می دهد شود. هرچند که به کار گیری واکسن در این مرحله چندان کار ساز نبوده و توصیه نمی شود و فقط می تواند مانع از ابتلا به سایر گونه های ویروسی شود. زگیل ها را می توان با روش های متعددی مانند فریز و لیزر نمودن از بین برد که در این میان اثر لیزر نسبت به سایر روش ها سریعتر و مطمئن تر است. در یک مطالعه که به صورت تصادفی بین اثر فریز کردن (کرایوتراپی) و لیزرها انجام شده، نتایج جالب توجهی به دست آمده است که شامل بررسی از نظر اثر اولیه، تعداد دفعات درمان و میزان عود و عوارض بعد از درمان بوده است.
پاک سازی اولیه با لیزرها 90% و با کرایوتراپی 3% بوده است.

همچنین بخوانید:

مزایای درمان زگیل تناسلی با لیزر

  • 1) نیازی به بستری در بیمارستان و گرفتن بیهوشی عمومی یا بی حسی نخاعی که یکی از علل ترس بیماران است نداشته ومتعاقب آن نیازی به استراحت چند روزه در منزل که از ضروریات جراحی سنتی است را ندارند و از روز بعد از عمل میتوانند به سرکار خود بازگردند زیرا بیمار بیهوشی نگرفته ودرد زیادی بعد از عمل ندارد.
  • 2) نیازی به پانسمان داخلی (توپی یا تامپون)ندارد که معمولا در جراحی سنتی اجباری و خارج کردن آن بسیار دردناک است .
  • 3)عمل معمولا در مطب انجام و بیمار بعد از عمل مرخص ومیتواند بعد از عمل تغذیه معمولی و دفع مدفوع داشته باشد در حالی که در جراحی سنتی اصل برعدم تغذیه حداقل برای24ساعت وسپس تغذیه با سوپ برای به تاخیر انداختن دفع برای مدت چند روزمی باشد.
  • 4) درد بعد از عمل با لیزر نسبت به جراحی سنتی بسیارکمتر و میزان خونریزی نیزکمتر است همچنین میزان عود کمتر است.
  • 5)انتقال عفونت های خطرناک مثل هپاتیت که در جراحی سنتی محتمل است درعمل با لیزر وجود ندارد.
منبع : doctorban

[ بازدید : 177 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 16 فروردين 1400 ] [ 12:39 ] [ admin00 ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]